01 april 2010

Tema Fredag ~Lång~

Tema Fredag är Lång.
Hm, lång vad då tänkte jag.
Barnen bar runder på en massa pinnar och stockar som var långa idag. Nej det ville jag nog inte ta.

Och så slog det mig vad jag skulle välja som min tolkning.
Efter 9 års lång väntan fick vi äntligen äran att bli föräldrar till en liten guldklimp.

Alldeles färsk Molly
9 års lång väntan på att få uppleva känslan att äntligen bli föräldrar.
9 år av längtan och tårar över att vi kanske aldrig skulle få uppleva detta.
Och efter en väldigt lång graviditet, nej den var inte längre än alla andra men eftersom hon är ivf visste vi om henne från första stund vi fick tillbaka henne.

Och i slutet på oktober 2004 kom hon då.
Kom med en rasandes fart så förlossningen kan jag absolut inte säga var lång iaf ;-).

♥Underbart att få vara förälder till just dig och även till lillasyster som kom alldeles spontant♥

Ja detta blev ett ganska långt inlägg för Tema Fredag.

Fler bidrag om Lång hittar ni HÄR.

10 kommentarer:

sinneskatten sa...

Vilken fin historia och visst är det helt ok att lägga ut på torsdagen.
Många är riktiga nattugglor som vill kunna lägga ut vid midnatt.
Det är absolut inte jag så därför lägger jag ut bidraget torsdag kväll.
Jättekul att du är med.

Rantamor sa...

Härligt med texten då får jag reda på hur mycket det betydde för er att få er första dotter.
En lååång väntan som blev bara så bra.
Grattis och grattis till lillasyster också så himla kul.

Bra på tema lång.

Ha d gott med barnen.

Erik "Semlan" sa...

Förstår, med tanke på ivf, att det var efterlängtat och helt klart är 9 år en lång väntan. Första barnet är ju så speciellt, säger en stolt tvåbarnspappa. Kul att det blev en lillasyster också. Hon tog kanske längre tid på sig på förlossningen? Hur som helst, grattis och en klart annorlunda tolkning. :-)

Monica o Jacob sa...

Härligt att det i alla fall efter 9låååånga år blev en guldklimp, och sedan en till;-)
Ha det bra;-)

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
En underbar tolkning av temat.
Tack och ha en skön påsk.
LottaM

anki sa...

men vad kul att ni fick en guldklimp efter så lång väntan :) vacker historia och fin bild......

ha en skön lång fredag

Wildhearts sa...

Nio år i det läget är verkligen en lång väntan. Vilken tur att hon kom till slut. Ha en bra påsk!

Jah Hollis sa...

Det är bara att gratulera till att den långa väntan så småningom tog slut.

Kjell E sa...

En travestering;
All vår längtan bliver svår, värre blir det år från år.
9 år, då förstår jag att det känns skönt.
Att det sedan blev bonus, är inte så ovanligt, men inte mindre kul för det.
Gölad Påsk

mimmi sa...

Det kan jag hålla med om och ojoj så extra långa de sista två månader är också :)
jätte mysig bild :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails