04 april 2010

Fototriss ~Nära~

Veckans Fototriss är
Nära.
Jag har en helt del närbilder och makrobilder liggandes eftersom jag gillar att ta dessa och exprementera för att få dom fina. Jag tycker ofta att närbilder är väldigt vackra och man kan få dom mest vardagliga saker att bli väldigt fina. Jag är ju fortfarande en glad amatör.
Så idag bjuder jag faktiskt på 3 arkivbilder. Och det blir 3 bilder på växtligheter.

009

009

022

1. Krokusar som äntligen orkat sig upp för att mötas av lite sol.
2. Knoppar som man bara önskar skulle spricka för att ge lite färg på tillvaron.
3. Tog denna när jag och tjejerna var ute i skogen en kall vinterdag. Och i allt det vita och avskalade hängde några klasar av härligt rött. Så vackert med lite färg.

Fler härliga triss hittar ni HÄR.

14 kommentarer:

Pialotta sa...

Kokusar så fina .. såg några sånna igår på min konstrunda.. så soliga små vårblommor:)
Nära så nära binder jag en krans av dina närmarebilder:)

Mats sa...

De röda bären är overkligt hoppingivande!

Maria G sa...

Härliga och fina bilder som visar att våren är på G!
Ha en riktigt bra dag!

Susanne Lindén sa...

Fina närbilder du visar! Våren är på gång.

Ha en trevlig Påskdag!

Misswhatsit sa...

Fina foton till dagens tema! Bild nummer ett blir favoriten. Jag längtas sååå efter vårblommorna.:)

Daniela sa...

Nu är det verkligen vår, härliga foton.

mimmi sa...

Men oj .. tänk att hitta de röda bär så sent och va bra du hade fotat :) härliga bilder i din triss :)

anki sa...

härliga bilder :) så vackra bilder..

ha en skön söndag

Anna tassar in.. sa...

Mmmm du det är nice att komma nära..och att ta bilder är ju bara så kul...härlig triss tjejen..

Bitten sa...

Härliga bilder. Gillar speciellt den sista.

DAHLARNA sa...

De röda bären gör verkligen att jag längtar till sommaren & röda vinbär, körsbär, smultron... Ha det så bra!

Jah Hollis sa...

Fina bilder du fått fram på nära-temat.

AnnCathrine sa...

Härliga, så snyggt fotade, bilder på temat! Bilden med bären blev min favorit, en riktig "färgklick" mitt i allt!

Unknown sa...

Det är otroligt att man kan längta så mycket efter gula blommor, som dina krokusar. Ettan är min favorit-bild.


Senare på sommaren tycker jag inte alls om gula blommor (vet inte varför) men på VÅREN då är de sååå efterlängtade.

Fler blommor på min trädgårdsblogg, välkommen dit.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails