08 april 2010

MusikOFotoautomaten ~Svensk, manlig artist~

MusikOFotoautomaten denna veckan vill att vi laddar med härliga svensk, manlig artist.
Lätt tänkte jag men sedan kom jag inte på några. Har en massa grupper med manliga sångare som gått solo på ett eller annat vis så dom tar vi. Och inte kunde jag bestämma mig denna vecka heller så jag bjuder på tre härliga artister.

Jan-09 027

Imperiet lyssnade jag en hel del på som ung på 80-talet. Årtiondet med den absolut bästa musiken enligt mig. Imperiet spelas fortfarande en hel del här hemma.
Att jag valde just denna var nog att jag gillar verkligen denna versionen.
Svensk, manlig artist Thåström :-).

Amatör 025

Och som 80-talsbarn kom man inte undan Gyllene Tider. Älskad av alla under den tiden. För mig är detta sommarmusik. Sommarfester och lite Gyllene Tider, mmm längtar redan.
Det är sådan enkel och trallvänlig musik.
Svensk, manlig artist Per Gessle

DSCF1214

Och sist men inte minst kommer herr Di Leva.
Hans texter är så härliga. Hade alla kunnat vara som honom hade vi haft fred på jorden. Älskar när personer vågar stå till 100 % för vilka dom är.

Fler svenska manliga artister hittar du HÄR.

9 kommentarer:

Pialotta sa...

Underbart, Thåström en alla som jag oxså gillar ..Gyllene Tider så klart.. Per Gessle han kan göra musik han och så Di Leva.. Himmel och plättar vad den mannen är originell.. gillar oxså när man står för det man gör och är som man är.. inga konstigheter alls:)
Så du fick Mr Linky att fungera.. fint det för jag har haft en del brevväxling med Herr Linky själv idag.
När jag själv skulle testa gick mitt namn och url inte alls in.. testade nu igen, men icke.. fint det funkar för er andra då:)

Mia sa...

Här hittar jag också favoriter...men jag kan inte heller välja bara en...

ormbunke sa...

Härlig blandning med musiken och fotona som passa rperfekt. Ingen av mina favoriter precis trots att Gyllene kommer härifrån.Trevlig helg. Anita

"Lillagul" sa...

Gillar allihopa , jag med :)
Perfekta foton till !
Trevlig helg !

anemonen sa...

Fina foton du bidragit med och jag gillar Gyllene Tider bäst.

Anette sa...

Ja, det var ju kända låtar allihop! Jag gillar väl Gyllene tider bäst..........det var ju det man växte upp med! /Anette

Anna tassar in.. sa...

Epistel nr 81...du den är galet bra..jag plockar den i din härliga Automat..:)

Misswhatsit sa...

Bra fotat och en härlig blandning av stilar i ditt låtval. Det här är artister jag också gillar!
Ha det gott!

Erik "Semlan" sa...

Verkligen synd att inte Thåström och Imperiet ville göra mer Bellman. Tänk en hel skiva med sköna Carl Mikael låtar i Imperiets stil. Det är bara att drömma vidare... Per Gessle, tja den låtsnickraren garvar nog varje gång han får STIM-pengar. Di Leva är jag dubbel inför. Ibland fungerar det han gör, andra gånger är han för långt ute i rymden för att jag ska förstå/gilla det. Han var precis likadan när han runt 1980 kom till Stockholm. Då intervjuade jag honom för en tidning, precis när han släppte sina första låtar. Väldigt speciell då som nu. Kan bitvis hålla med om att 80-talet hade en hel del bra, även om jag gärna backar till 70-talet. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails