01 april 2010

MusikOFotoAutomaten ~Rock n´Roll~

Veckan i MusikOFotoAutomaten ska vara en tolkning på
Rock and Roll.

Och jag har tyckt att andra utmaningar har varit svåra så får jag nog säga att jag var nära att inte lägga ut någon denna vecka. Jag har nämligen ingen koppling alls till rock and roll. Jag ser bara ett gäng riktiga raggare som beter sig allmänt illa. Inga sådana lossas raggare som min syster och hennes man är, raggare för dom fina bilarna.
Och utgår jag denna gången från den fina bilden på syrran i hennes kärra så tror jag minsann att jag hittat lite rock and roll. För visst är Roy Orbison lite rock and roll även om denna låten inte är speciellt mycket.
Sen kom då nästa problem. Jag kunde inte välja om jag skulle ta originalet eller 2 av dom bästa coverna. Så jag bestämde mig för att ta alla tre så får ni själva bestämma vilken som är bäst.
Själv gillar jag Cindys version. Men så är jag uppvuxen på 80-talet så denna versionen är väldigt välbekant för mig. Och fortfarande ligger nästan alla 80-tals musik mig mycket varmt om hjärtat.

DSC00221

DSC00225

Fler och kanske lite mer äkta rock and roll hittar ni HÄR

8 kommentarer:

Pialotta sa...

Nettan, Nettan.. suveränt.. klart du blir godkänd med GULDSTJÄRNA i kanten.. underbart både foto och musik.. detta är rock and roll för dig och så många andra:))
Gamle trotjänaren Roy Orbinson så skönt att se och höra honom och så lite modernare stuk.. helt klart du fixat bra "plattor till MusikAutomaten.. vi kör dessa:)
Var och en har möjlighet att visa vad just var och en har för anknytning.. fint du la in flera spår:)
Glad Påsk på dig:) Kram

Misswhatsit sa...

Ett riktigt bra inkägg till temat och jättebra musik. Jag gillar rock!

Gunilla sa...

Bra bilder och bra låt. Jag föredrar nog Celines version...

Glad Påsk!

"Lillagul" sa...

Tjenixen !
Jag gillar också Cyndi Laupers version bäst :)
Den ser ju fin ut din syrras Pontiac , för det gissar jag att det är en :)
Själv har jag en Ford Mustang cab från -88 , inte världens snyggaste modell men den funkar alltid och går snabbt :)
Min "gubbe" har en Cheva -59 cab som det aldrig druckits en endaste öl eller grogg i , det är knappt man får äta glass i den ;-) Men det är mycket Rock´n Roll i den ändå tycker jag !
Tackar för kommentaren på mitt bidrag :)
Glad Påsk !

Nettan sa...

Till Lillagul
Syster har en Bonneville. Årsmodell har jag inte en aning om. Men jag är imponerad av den för den har elhissar till vissa fönster samt knapp för dåtidens ac. Häftigt på en sådan gammal bil :-).

anemonen sa...

Absolut helt klart MVG härliga låtar du har funnit. Gillar dem. Kul att du är med här för jag tycker det är en trevlig kedja som omväxling.

Anna tassar in.. sa...

Mmmm himmel hon kan verkligen sjunga..jag tycker mycket om Celine..härligt

Annelie sa...

Cooolt! Härliga låtar!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails