25 april 2010

Fototriss ~Så här ser det ut där jag är idag~

Jag skulle bara göra en sådan enkel sak som att logga ut när jag såg att veckans Fototriss hade kommit ut. Och tema för veckan är

Så här ser det ut där jag är idag

Och jag har helt färska bilder från idag när jag och tjejerna var ute och gick.
Välkomna till våren i Skåne :-).

035

Härlig forsythia. En av få buskar jag vet namnet på. Dessa är tagna i trädgården och har inte riktigt slagit ut ännu. 

012

Tjejerna på torget. Forsythian där har kommit mycket längre.
 

058


Molly blåser såpbubblor. Ännu är det ganska grått på buskarna och träden bakom. Vissa häckar har dock börjat skifta i grönt.
Vår, härliga vår :-).

 Fler bidrag hittar du HÄR.

19 kommentarer:

Misswhatsit sa...

Härliga vårbilder. Så skönt att vintern tagit slut!
Hos mig är våren lite senare så jag får nöja mig med växtligheten inomhus lite till.:)
Ha en bra söndag!

Barbro S sa...

Härligt att naturen börjar få färg hos er. Fina vårbilder.

Maria-Thérèse ~ www.afiori.com sa...

Skapligt grönt gräs! Här ligger massa fula, smutsiga snöhögar kvar :( Men äntligen krokus som sticker upp.

Jah Hollis sa...

Ja, nu börjar det äntligen likna något. Man lite varmare kunde det allt vara.

Jah Hollis sa...

Men lite varmare...heter det förstås.

Anonym sa...

Visst är det vårbilder!

Anne-Lie sa...

Men det där med såpbubllor är vår för mig!

Maria G sa...

Härliga vårbilder från din del av landet!
Ha en bra dag!

cat sa...

Såpbubblor utomhus är verkligen vår :) Härliga bilder.

Anonym sa...

Såpbubblor -det är vår det.
Ni har kommit lite längre i eran vår än vi har (Södermanland). Hos oss är inte löven så stora.
Jättefin triss.

AnnCathrine sa...

Härliga våriga bilder! Första bilden var verkligen jättefin men trean blir nog favoriten.

Monica o Jacob sa...

Vad sugen jag blev på att blåsa såpbubblor;-)
Härlig vårtriss.
Ha det bra;-)

Len@ sa...

Gillar verkligen såpbubbel bilden, så vårigt... ;)

Gammelsmurfen sa...

Visst är det skönt att våren är på väg!!

anemonen sa...

Såpbubblor! Då är det vår även om träden inte är gröna än. En fin vårlik triss.

Anonym sa...

Undrar var nånstans i Skåne man har så fin häststaty på torget...kan det vara i Hästveda?
Jättefina bilder!

Gunnar sa...

Oj blommar Forsythian redan. Den tillhör verkligen mina favoriter.Dröjer nog ett par veckor innan den blommar här i Karlstad.

Monkan sa...

Min forsythia är också på väg att slå ut. Det är så fina gula blommor! Ser ut som här ungefär på dina bilder. :-)

Anonym sa...

Dejlige fotos fra en forårsdag, hvor temperaturen må have været rimelig god - at dømme efter dine børns tynde overtøj!
Ligesom dig kender jeg ikke navnene på de fleste blomster/planter, heller ikke fugle i øvrigt, men det hindrer os jo heldigvis ikke i at nyde det altsammen :-D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails