03 maj 2010

Måndagstema ~Drömmar~

Jag tappade lusen där några dagar att fotoblogga.
Kameran har som vanligt gått varm men har inte haft någon lust att göra några utmaningar.
Men idag har jag fått lusten tillbaka. Och inte nog med att lusten är tillbaka idag jag har dessutom hittat en ny utmaning.

Måndagstema heter den och den är som dom flesta utmaningar.
Ett tema i veckan.

Temat denna vecka är
Drömmar

027
Ganska brett tema. Vad är mina drömmar?
Största drömmen jag har haft är att bli mamma och det har ju lyckats efter x antal år.
Pengar, vem vill inte ha pengar? Jo tack jag tar gärna lite till och drömmen av att bli rik ligger där och gnager.

Och kanske kan jag slå två flugor i en smäll när min dröm om att bli författare slår in. Nu vill jag i och för sig inte blir författare för att bli rik men det kan ju vara en trevlig “biverkning”.
Men just att kunna skriva en bok är en stor dröm jag har. Jag har ingen aning om hur men en dag hoppas jag att jag kommer på det och att jag kommer att skriva min bok.

Fler bidrag hittar du HÄR.

Och som vanligt hoppas jag att jag gjort rätt när jag går in i en ny utmaning.

3 kommentarer:

Petunia sa...

Drømmer er viktig å ha også dem man må strekke seg litt etter... Du skal bare se du går svanger med en liten bok og du bare trenger å bestemme deg for å sette deg ned å begynne og skrive;)

Bling - our elf on the shelf sa...

Oi, det var en spennende drøm. Jeg er i ferd med å oppfylle en mammadrøm nå, kun 4 uker igjen. masse penger har jeg ikke, men er optimist og tipper lotto hver lørdag ;)
Og jeg håper at du oppnår forfatterdrømmen din en dag, hadde vært gøy å lese debyttromanen din :))

Erik "Semlan" sa...

Låter intressant att du när författardrömmar. Passande bokfoto, med tanke på drömmen. :-) Det jag kunde läsa gav mig inga signaler, vad är det för bok som du fotat? Själv trodde jag att jag skulle få en massa tid när jag var pappaledig. Ha, ha, att ta hand om sina barn är i princip heltidssyssla! Jag har lite författardrömmar själv, hittills bara för skrivbordslådan...
Drömmar behöver vi! Lycka till med din. :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails