06 maj 2010

Tema fredag ~Form~

Tema Fredag vill denna veckan ha
Form

Lite småkrångligt måste jag erkänna att det är. Men jag hittade något som jag fastnade för.
Jag hade ett tag då jag var väldigt förtjust i att fota skyltar och vägmärken. Gärna gamla och lite annorlunda. Jag tycker dom är vackra på något vis. 

003 
Sådan här gamla mötesskyltar ser jag lite överallt på små skogsvägar när jag är ute och jobbar.
Dom ser handmålade ut och bara det är ju en konstform i sig själv.

005

Bjuder faktiskt på en bonus denna veckan också.
Jag tycker denna är så läcker. Jag vet inte om den är handmålad men jag tror inte att “barnen” är det i alla fall.
Men det är en härlig geometrisk form.

Fler bidrag hittar du HÄR

11 kommentarer:

Josefine Bergqvist sa...

Den översta är så vacker! Den nedersta är läcker! Härliga geometriska figurer!
Ha en fin fredag!
Kram Josefine

ninoj sa...

Kul bidrag! Den nedesta ser mest ut som ett kärlekspar på språng.
Ha en bra fredag!

Mona sa...

Annorlunda och kul vägmärken!

Daniela sa...

Hi hi, håller med Ninoj, ser ut som ett kärlekspar som tänker skynda in i skogen :)

Pialotta sa...

Visst är det nostalgi över dina skyltar.. formen finns och det är ju så härligt med former:) Trevligt och bra bilder:)
Fin fredag till dig:)
Nu är veckans Musikaliska jukebox igång;)

Misswhatsit sa...

Ett roligt och absolut formrikt inslägg. Gilla översta fotot allra mest.
Ha en bra fredag!

cat sa...

Vilka fina skyltar! Har aldrig sett sådana förut.

mimmi sa...

Det var lite annorlunda skyltar än vad man är van att se..den sista var ju extra fin :)

Jah Hollis sa...

Fin variant på formtemat.
Mötesskylten ser väldigt hemgjord ut och skylten med barnen på ser så otidsenlig ut på något vis.
Jag hittade vid ett tillfällen en vägskylt som någon "bättrat på" lite:
'http://jahhollis.blogspot.com/2008/09/ett-fototrissfrsk-tema-trekantigt.html

Jah Hollis sa...

Så här ska nog den där webbadressen se ut:
http://jahhollis.blogspot.com/2008/09/ett-fototrissfrsk-tema-trekantigt.html

sinneskatten sa...

Dansande och sprittande barn!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails