27 maj 2010

Macro Lovers ~24~

Torsdag och åter dags för Macro Lovers.

Jag har expremeterat lite med min nya kamera som jag inte riktigt har fått kläm på ännu. Men med tiden ska jag nog få till den riktiga makro känslan. Hoppas jag iaf. Jag ser dessutom att jag har fått med datum på bilden och det vill jag inte ha. Men det är bara på vissa också. Men som sagt så ska jag nog komma underfund med det efter hand. Men det blir en helt annan klarhet i bilderna än med min gamla kompaktkamera. Har framförallt märkt det på bilder på tjejerna. Dessa är klara och fina och inte allt så smågryniga som dom gamla. Och jag som tyckt att det varit helt ok bilder tidigare
Jag har längtat länge efter en ordentlig kamera och nu fanns tillfället så då togs det. Och jag är så glad för min nya kamera.

034
Min orkidé har börjat få ny stängel. Jag är lite fundersam över detta för den brukar blomma till jul. Men det är klart jag undrar om det inte var så att det inte gjorde det denna gången och med tanke på den härliga vårvärmen, mmm verkligen ;-), så är det kanske dags.

Fler bidrag hittar du HÄR.

5 kommentarer:

Birgitta - Macro Lovers sa...

Grattis till nya kameran :)
Snyggt foto av stängeln som kanske blir en blomma :)

Maria G sa...

Grattis till den nya kameran!
Jättefin bild på den nya stängeln. Hoppas det blir en blomma sedan också.
Ha en bra dag!

mimmi sa...

Grattis till den nya kameran :) jag har precis också köpt en ny kamera och jag kunde inte hitta vart tusan jag kunde ställa in fokus punkterna .. men som tur var så var det några på bloggen som visste och skrev till mig hur man skulle göra ;D
Vilken kamera har du köpt ?
Jag köpte en Canon EOS 500D och så beställde jag ett nytt objektiv också .. så nu känner jag mig lyxig :)
Det var en väldigt fin bild från dig :)

Nettan sa...

mimmi: Jag har köpt en Nikon d3000. Helt nytt med systemkamera för min del så det är riktigt spännande att lära sig.

Ha en bra dag / Nettan

Josefine Bergqvist sa...

Grattis till nya kameran! Så roligt! Ååå vad roligt att orkidén börjar komma igen. Snyggt fotat dessutom!
Ha en fin dag!
Kram Josefine

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails