18 mars 2010

Torsdagsfoto ~Svartvitt Landskap~

Då var det åter igen dags att bli av med oskulden i en ny fotoutmaning.
Idag handlar det om Torsdagsfoto.
Och även denna utmaning går ut på att man ska fota ett givet tema. Så jag hänger glatt på även här.

Temat denna vecka är Svartvitt Landskap.
Och detta var vad jag hittade i arkivet eftersom här nere i Skåne finns inte så mycket vitt kvar utan det vita har snarare antagit en liten grådaskig färg. Detta fotot är tagit den 11 februari.

002 Jag tycker det är så vackert med istappar och försökte fota på alla möjliga ställen. Men detta foto tycker jag är riktigt fint när man ser hela den vackra men ack så farliga formation.

Fler Svartvita Landskapp kan du se Här.

10 kommentarer:

Sussi sa...

Istappar är vackra, naturens konstverk. :)

anki sa...

oj det var istappar det :) snyggt fota och ger bilden ett djup och en känsla för storleken på isen:)

ha en skön dag

Kjell E sa...

Hej
Jag tycker också om istappar som fotoobjekt.
Kommer en variant i mordon, på "Dagens bild" hos mig.
Lite svårt nu för tiden med alla välisolerade hus.
Man ser ljuset i din bild och får förhoppningar om en vår, även om den känns långt borta fortfarande.

mimmi sa...

Ja de är vackra .. så vackra att jag gick igenom en meter snö för att komma fram till några för att fota dom ;)
det var en jätte mysig bild :)

Maria G sa...

Fin bild på istapparna!
Jag har fotat några sådana denna vinter också :)
Ha en bra dag!

Nettan sa...

Visst är det vackert med istappar, det tycker jag också.
Ha det så gott // Nettan

( som du ser har du en "namne" , hoppas att vi inte blir förväxlade.

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej!
Fint. Gäller att ta de sista bilderna nu, snart inga istappar kvar ;).

Ha det så bra!
Xini Björnmamman

ormbunke sa...

Mina istappar har trillat ner och tyvärr förstört grenar på rhododendronbuskar. Ha de gott. . Anita

Irene sa...

Litt av noen istapper! De er flotte motiv i seg selv!

Anni sa...

Det var en rejäl istapp!
Om du inte har en svartvit bild kan du alltid göra om lämplig färgbild till svartvitt - det gjorde jag!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails