25 mars 2010

Tema Fredag ~Tecken~

Då var det åter igen dags för en helt ny utmaning. Jag undrar hur många utmaningar jag ska springa på. Nu gör det ju inget eftersom jag verkligen gillar dom. Många kan vara lite kluriga att komma på men än så länga har jag lyckats lösa det.

Så har jag då sprungit på Tema Fredag.
Och temat var kort och gott Tecken.
Och det är ju verkligen ett brett tema men ändå svårt. Tecken kan ju vara en bild, känsla eller som nu när det finns vårtecken överallt. Ja ni kanske förstår bredden bättre nu.
Satt och tittade igenom bilderna som jag tagit idag. Där var gott om vårtecken på diverse knoppande blommor. Även rabarbern har börjat komma upp.

046
Men det var denna blid som föll mig i smak.
För tittar man på Mollys skor kan man faktiskt se tecken på att det varit en lång vinter med tanke på slitningarna.

Fler tolkningar på tecken kan ni se HÄR.

22 kommentarer:

Pialotta sa...

Jag tycker du fick till ett bra tecken:) Visst finns det så mycket.. men jag tog det första bästa denna gången:) Ha de gott/P-L

Pumita sa...

Det var ett tydligt vårtecken!
Och kanske ett bevis på att hon tycker om sina skor eftersom de ser välanvända ut. :)

Marie sa...

Ett tecken på mycket bus och lek kanske ;-).

Lasseivomma sa...

Bra bild på temat, jag ser tecken på att hon kryper omkring och leker.

Rantamor sa...

Ja d va ett kul och roligt tecken. Men snart fån hon byta till sommarsandaler...kul.

Ha d gott

mimmi sa...

Det var ett bra tecken du hittade :)
Visst är det lite svårt att hitta bilder ibland :) men det är det som är roligt och så är det ju så himla roligt att gå in och se vad andra har hittat på på :)
man lär sig nytt varje dag tycker jag :)

Daniela sa...

Vilken bra tolkning, och jag håller med. Det har varit en väldigt lång vinter.

Erik "Semlan" sa...

Vilken mysig tolkning. Härligt foto! Visst, en lång vinter har vi haft, men barn sliter skor vare sig vintern är lång eller kort. Deras lekar har en förmåga att testa kläder och skors hållbarhet. :-) En del overaller hann aldrig bli för små, det krävdes nya ändå... när mina barn var små. Tur det fanns "bytardagar" så inte klädkontot blev gigantiskt. :-)

anki sa...

ja man springer på alla möjliga fotoutmaningar, kul att du hittade denna också :)

super tolkning.. slitna vinterskor :)

bra fotat också..

ha en skön dag

hundenstina sa...

Härlig tolkning ...
Snart är det dags för trätofflor och sen barfotadags ... Mysigt!!!
Tack för din kommentar hos mig!!!

Monica o Jacob sa...

Vilka söta små fötter, påminner om mina skor som också blivit slitna på ovansidan ett tecken på aktivitet;-)
Ha det bra;-)

Annelie sa...

Vilken fin tolkning, gulligt!

Husbilen Credo sa...

Hejsan!

Härligt foto.
Slitna skor på lilljäntan är ett vårtecken nog så bra.
Ha en bra helg.
LottaM

Eva-Lena sa...

Härlig bild och ett skönt tecken! Snart springer fötterna i gympadojor eller rent av barfota :)

Ha en fin helg//E-L

Della sa...

Helt klart ett vårtecken.

Jah Hollis sa...

Ja, det var ju ett sätt att tolka temat. Fin bild.

Misswhatsit sa...

Det var väl ett bra tecken. Skönt att snart få byta ut vinterskorna.

Photos by Storm sa...

Bra tolkning och så härligt när man kan lägga undan (kanske kasta i ditt fall) sina tjocka vinterstövlar. Ha det gott/Lis

Bitten sa...

Ett tecken på att stövlarna varit till belåtenhet också kanske.

Hedwig sa...

Det var en bra tolkning. På ett sätt skönt att se ett par välanvända och slitna skor, än de som är som nya och redan urvuxna.

Mona sa...

Härlig tolkning. Kan tro att Molly gillat sina rosa skor!

sinneskatten sa...

Men du jag säger BRA tolkning av tecken!
många gånger gör vi det mycket svårare för oss än vad det är.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails