24 mars 2010

Torsdagsfoto ~För i tiden~

Torsdagsfoto denna veckan har tema
För i tiden.

Jag tyckte den var lite klurig eftersom jag har inga saker från förr i tiden. Men sedan behöver det ju faktiskt inte vara saker heller även om jag faktiskt hittade, enligt mig själv, ganska fyndigt ;-). 

Bloggbilder 013

Förr i tiden behövde man inte vara rädd för strömavbrott eftersom man inte hade elektricitet. Då hade man säkert fina väggljusstakar, i alla fall om man var rik. Dessa ljusstakarna är nog ganska gamla ändå men jag vet inte säkert. Men mysigt hade vi här hemma en stormig, strömlös kväll.

Fler bilder från För i tiden hittar du HÄR.

11 kommentarer:

mimmi sa...

Ja det var väldigt smart av dig :) visst kan man visa saker och även berätta om vad och vilket :)
det var en jätte fin bild också :)

Maria G sa...

Mysig och finstämd bild!
Ha en fin torsdag!

Munin sa...

En riktigt bra tolkning på temat, levande ljus sprider ett så vackert sken som du på ett läckert sätt förevigat med din kamera!

Hedwig sa...

Vilken bra tolkning på temat. Då den där kvällen ni hade strömlöst - det är ju också förr i tiden...

Anne-Lie sa...

Härlig tolkning!

Eva-Lena sa...

Smart tänkt av dig :)!

Ha det gott/E-L

anki sa...

toppen tolkat :) så himla smart

snygg bild också..

ha en skön dag

Kjell E sa...

Fin miljöbild som minner om förr.
Du har tacklat temat intelligent.

Daniela sa...

Bra tolkat, och med tanke på den härligt dämpade belysningen så kan jag tänka mig att ni hade mysigt :)

Nollan sa...

Snygg tolkning! Förresten så är väl alla bilder från förr i tiden... svårt att visa ett foto från nutid iaf!

Birgitta sa...

Vacker bild nettan!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails